Corrections and Updates

Political Research Associates strives to maintain a high level of accuracy in all of its reports. We believe it is important to post corrections and clarifications whenever appropriate. If you are in possession of one of the published reports mentioned below, we urge you to note the correction in pen in the actual report. We apologies for these errors, and regret any inconvience they may have caused.

The Public Eye

Rights for Some: The Erosion of Democracy
by Jean Hardisty

In the Summer 2001 (Vol. XV, No. 2) issue of The Public Eye, I used the term “young turks” to describe the young white men of the Old Right who were the founding strategists and leaders of the New Right. I used the term in its popular sense: young men with new ideas.

We quickly received a phone call from one of our most loyal supporters, a woman of Armenian descent, who pointed out that the popular use of “young turks” is derived from the Young Turk Movement, which emerged in the early 20th century as a reform-minded group in Turkey.  A sector of this movement, the Committee of Union and Progress (CUP), seized and monopolized power in 1913, promoting a form of Turkish nationalism that was xenophobic and exclusionary.

The CUP devised a secret program for the extermination of the Armenian population, a civilian minority population. Thus, it was the CUP faction of the Young Turks who implemented the Armenian Genocide, characterized by mass deportation and slaughter.

I apologize to all our readers for my error in not knowing the historical roots of the term “young turks.”  For an account of the role of the Young Turks in the history of the Ottoman Empire, see an article by Dr. Rouben Paul Adalian of the Armenian National Institute, which can be found at http://www.armenian-genocide.org/encyclopedia/young_turks.htm. [from Encyclopedia of Genocide (ABC-Clio 1999)]

-Jean Hardisty

Clinton, Conspiracism, and the Continuing Culture War
by Chip Berlet

In the original Public Eye article there was information based on an article published in the Washington Post. This article was in error and later was corrected as follows:

Correction
Saturday, March 22, 1997 ; Page A03
A story in Sunday's Outlook section incorrectly reported that Richard Mellon Scaife was an investor in Regnery Publishing. The company, which published former FBI agent Gary Aldrich's book "Unlimited Access," is principally owned by Phillips Publishing International Inc. of Potomac and the Regnery family.
All references to Scaife being an investor in Regnery or Phillips Publishing are therefore incorrect.

The Resurgent Right: Why Now?
by Jean Hardisty
Vol. 9, No 3&4, Fall/Winter 1995

On page. 5, col. 3: "Rev. Tim LaHaye's Focus on the Family," should read "Rev. Tim LaHaye's family seminars and Dr. James Dosons' Focus on the Family."

On p. 17 we identified Dennis King as author of Habits of Mind: Struggling Over Values in America's Classrooms. The author is Melinda Fine.


 

PRA Publications & Co-publications

Defending Reproductive Rights

On page 138, the last sentence under the listing for “Missionaries to the Preborn” states that the organization “Hosts the American Nazi War Memorial.”  This is incorrect.  In fact, the American Nazi War Memorial was hosted by a website of a different organization, Missionaries to the Unborn. We apologize for the error and are correcting all the books we can locate.

Defending Immigrant Rights

There is an error in the directory entry for Social Contract Press. In the sentence about the book "The Camp of the Saints," please cross out all text after the book title and if possible, print out this entry and tape it in the book. We apologize for the error and are correcting all the books we can locate.

Social Contract Press

445 E. Mitchell St., Petoskey, MI 49770, 231/347-1171, www.tscpress.com
Publishes journals and books that support immigration restriction and calls for strengthening ties to “our” British cultural roots. According to the Southern Poverty Law Center, the Social Contract Press "publishes a number of racist works, including a reprint of the "gripping" 1973 book, The Camp of the Saints...a French racist fantasy novel about the obliteration of Western civilization by dark-skinned hordes from India. The novel, like the race war fantasy The Turner Diaries, has become a key screed for American white supremacists." Prints a quarterly journal, TheSocial Contract (archives available on the web at www.thesocialcontract.com). Founder and publisher is John Tanton.Washington editor is Roy Beck.

Eyes Right!

Edited by Chip Berlet

The Pioneer Fund did not directly finance the book The Bell Curve. The Pioneer Fund financed many of the studies on which the book was based.

Note that a number of claims about Pioneer Fund financing of projects and authors in several published works need to be independently verified.

Right Woos Left

by Chip Berlet

In one later version of Right Woos Left, a sentence noted that the work of Antony Sutton was cited in Robert Singerman, Antisemitic Propaganda: An Annotated Bibliography and Research Guide, (New York: Garland Publishing, 1982). Sutton's work is cited in the research section, and the sentence did not mean to imply that Singerman considered Sutton was an antisemite. Elsewhere in Right Woos Left was the sentence: "Another conspiracy theorist, Antony Sutton, avoids explicit anti-Jewish rhetoric, but pursues a line promoting arcane banking conspiracies (often involving Jewish banking families traditionally scapegoated by bigots)."

Armed Militias, Right Wing Populism, & Scapegoating

by Chip Berlet

Please note that in one short-lived version of this report, a sentence noting that Jack McLamb had replaced Tom Donohue on WWCR was erroneously condensed into an indication that Donohue had actually become McLamb. The author apologizes for any confusion caused by this error.

Website

Clarification regarding Michael C. Ruppert

Chip Berlet - Outside Writing, Etc.

Corrections for Right-Wing Populism in America: Too Close for Comfort
by Chip Berlet and Matthew N. Lyons

Getting statements scrambled regarding 911.

Quotes from Steven O'Leary's book Arguing the Apocalypse had their page cites shuffled in several articles by Chip Berlet, including an entry in the Encyclopedia of Millennialism and Millennial Movements. All the quotes were accurate, but the cites did not link to the proper text in the proper order.  Here is where the quotes and page numbers are correctly arranged: http://www.publiceye.org/apocalyptic/OLeary.htm

In several articles, including an entry in the Encyclopedia of Millennialism and Millennial Movements, the name of author Paul Carus was misspelled. [Paul "Caras" is incorrect]

In several articles and book chapters mentioning the hoax document, the Protocols of the Elders of Zion, the London newspaper where they were publicized in 1920 was incorrectly identified as the "Sunday Post." The correct name of the newspaper was the "Morning Post."

Not us here at PRA

Online Articles:

Spotlight On
Explore

Browse Topics | Site Guide | Multimedia Bookstore | Magazine | Publications | Activists Resources

Political Research Associates

Copyright Information, Terms, and Conditions

Please read our Terms and Conditions for copyright information regarding downloading, copying, printing, and linking material on this site; our disclaimer about links present on this website; and our privacy policy.

Updates and Corrections